perjantai 3. huhtikuuta 2009

SALE -18% vain tänään!!!!!

Orastavan kevään kunniaksi oon määritellyt ittelleni erilaisia projekteja, koska niiden avullahan saa parhaiten tuloksia aikaan:

Aito, Kauniin Tasainen Rusketus -projekti:
Taustaa:
Ruskettuminen ei ole koskaan ollut mun vahvimpia puoliani. Johtuneeko vaaleahkosta geeniperimästäni?
Tavoite:
Se kaunis, aidosti hankittu lämpimänhehkuinen sävy olisi unelmien täyttymys. Pääasia olis, että en näyttäisi joltain nörältä, joka ihonvärin perusteella viettää kaiken aikansa sisätiloissa.
Nykytilanne:
Kalkkilaiva kelpuuttais mut miehistöönsä anytime.
Miten pääsen tavoitteeseen:
En aio olla mikään koijari ja sujahtaa solariumin kaltaisiin paikkoihin. Ihosyöpäkään ei liiemmin houkuta, eikä budjetti anna myöten lähteä hiekkaisemmille rannoille pohjia hakemaan. Mun strategiani on ulkoilla kotimaassa naama kohti aurinkoa aina, kun se ilmastollisesti suinkin on mahdollista. Alkava suunnistuskausi helpottaa tehtävän suorittamista. Jos joskus satun viipymään kilparadalla ihanneaikaa kauemmin, se johtuu vaan siitä, että oon jäänyt ottamaan aurinkoa.

Vammojen Välttäminen -projekti:

Taustaa:
Hedelmällisen urheilu-urani aikana oon ehtinyt nyrjäyttää sekä oikean että vasemman nilkkani tuskaisen monta kertaa joko pahasti tai erittäin pahasti; muutamaan otteeseen mua on kannettu pari kilometriä reppuselässä pois jostain keskeltä korpea, kun en oo pystynyt yhtään varaamaan jalalle. 2/3 mun juoksemista O-Ringeneistä on myös keskeytynyt nilkkavammaan. Pakkohan ne viimesetkin osakilpailut on aina ollut läpi könytä nilkka paketissa, mutta kunnon kilpailu on tottakai ollut mahdotonta.
Urani niin kutsuttu huipennus on kesällä 2007 alkanut salaperäinen polvivamma, johon ei loppuviimeksikään löydetty täysin aukotonta selitystä. Tähystyksen takia jäi kausi 2008:kin käytännössä väliin.
Tavoite:
Saada rautaset nilkat, jotka ei vähästä taivu ja terve polvi, jonka yläpuolella mollottaa suuren suuri ja voimakas reisilihas. Muutkin lihakset saa olla timmissä kunnossa. Ja plussaa olis vielä venyvät lihakset, jotka ei vedä jumiin eikä aiheuta vammoja.
Nykytilanne:
Nilkat, jotka saa käännettyä 90
asteen kulmaan suhteessa normaaliasentoon. Reisilihas, joka on vieläkin vasta 2/3 alkuperäisestä koostaan. Kokovartalojumi.
Miten pääsen tavoitteeseen:
Tasapainolautailua, jalkaprässiä, yhdellä jalalla seisoskelua, pilatesta, kuntopiiriä, punttista sekä venyttelyä. Eiköhän se siitä. Leukoplast ja erilaiset tuet saattaa silti olla mun parhaita kamuja vielä ainakin alkukaudesta.

Hiusten Kasvatus -projekti:
Taustaa:
Sama projekti mulla on tainnut olla joka kevät. Oon kuitenkin aina heinäkuun lopussa sortunut ja leikkauttanut lyhyen polkkatukan. Joka on kyllä aina ollut tosi kiva muutaman päivän ajan - kunnes oon tajunnut, etten saakaan hiuksia enää kiinni. Silloin on iskeny väistämättä karmea katumus ja oon vannonut, etten varmasti enää ikinä leikkauta tukkaa niin lyhyeksi. Ja taas vuoden kuluttua kuitenkin oon leikkauttanut.
Tavoite:
Haluaisin sellaiset ihanan kiiltävän kultaiset, pitkät kutrit, jotka on Gossip Girlin Serenalla. Ei ehkä ihan niin pitkät, mutta yli olkapäiden ulottuvat hiukset kuitenkin.
Nykytilanne:
Tällä hetkellä mun latvat alkaa jo vähitellen hipoa olkapäitä, ja ne saa melkein jo sellaselle ponnarille, jossa ei tursua niskasta parin sentin irtohaivenia jokaiseen ilmansuuntaan. Otsatukankin kasvatus on jo minimaalisella alulla.
Miten pääsen tavoitteeseen:
Hitaasti mutta varmasti. Tähän ei auta kuin odottaminen. Mun hiusten kasvunopeus on noin 1cm/kk, eli jonkin aikaa menee vielä. Vitamiinien ja helokkiöljyn syöminen auttavat hiusten pysymistä hyvässä kunnossa, jolloin ne myös todennäköisesti kasvaa nopeemmin (ja hiusten kiilto ja kultakin lisääntyy). Oon myös käskenyt lukita mut pimeään huoneeseen heinäkuussa heti, kun alan hinkua parturiin. Täytynee järjestää mulle vielä ympärivuorokautinen vartiointi, etten pääse salaa livahtamaan kampaajalle.

Älä Osta Mitään (Mikä Ei Ole Aivan Välttämätöntä) -säästöprojekti:
Taustaa:
"Sorrutko usein heräteostoksiin, joita alat katua välittömästi kaupasta ulos astuttuasi?" Tyhmä kysymys. Kauppoihin alkaa taas vähitellen virrata raikkaan pirteitä kesävaatteita, jotka vetävät näyteikkunoista käsin viattomia blondeja puoleensa kuin Raamattu Paavia. "Houkunhoukun, osta tämä, osta tuo..." Ja ainahan mä ostan.
Tavoite:
Olla ostamatta vaatteita, kenkiä, laukkuja, koruja tai muita asusteita ennen kesäkuuta, jolloin meen kielikurssille Gotlantiin. Siellä ruotsalaisten vaatteiden mekassa olisi hienoa omistaa jonkin verran pätäkkää.
Nykytilanne:
(Kirjoitettu 2.4.)
Mun viimeisin vaateostos on 14.3. ostettu pinkki kevättakki, joka oli tietenkin ihan välttämätöntä saada! (Se oli lahja multa itselleni läpäistyjen kirjoitusten kunniaksi.) Tällä hetkellä suurin ostokaranteenia uhkaava tekijä on Stockmannin Galna Dagar, ja kaiken kukkuraksi samalle ajalle osuva koeviikon päättyminen... Miten onnistun pysymään lujana?
(Päivitys 3.4.)
En onnistunutkaan. Koetus olisi kieltämättä ollut kova kokeneemmallekin säästäjälle: ympärillä vilisee Hullarit, Vilan "Wild Price", Veromodan Mid-Season Sale, Spiritstoren kevätuutuus -20% ja Koskikeskuksen Miinusviirus... Minne tahansa pääsi käännätkin, edessäsi välkkyy ALE, TARJOUS, SALE, JOPA -40%, tms.kylttejä eri neonväreissä. Sorruin ostamaan:
-pinkki rannekoru 5,60€ Spiritstore (c'me on, se oli pinkki ja -20%!!)
-sininen valkopilkullinen mekko 24,90€ Gina Tricot (se oli NIIN söpö ja varmasti monikäyttöinen: sekä kaupungilla, poolpartyissa että virallisemmissakin juhlissa asusteiden mukaan)
-kirkkaanpunainen vyö 7,90€ Gina Tricot (sopi edellämainitun mekon kanssa)
Miten pääsen tavoitteeseen:
Nyt täytyy skarpata jatkossa. Paras keino olisi varmaan matkustaa pussi päässä Tampereen keskustan halki. Ikävä kyllä mun täytyy vaihtaa keskustassa bussia, joten kauppoihin on inhottavan helppo päästä... No, jos satun vahingossa eksymään jonnekin putiikkiin sisälle, mun on esitettävä itelleni kysymyksiä:
-Onko tämä oikeasti sopivan kokoinen, muotoinen ja värinen?
-Missä kaikkialla käyttäisit sitä?
-Onko sulla jo vaatekaapissa jotain vastaavaa, vai tarvitsetko sitä oikeasti?
Huono puoli on se, että osaan aina vastailla omiin kysymyksiini erittäin vakuuttavasti. Tottakai mä esimerkiksi tarvitsin sen pinkin kevättakin, koska mä en omistanut vielä yhtään pinkkiä kevättakkia! (Mustaa, punaista ja ruskeaa kevättakkia ei tietenkään lasketa.)

Sitten vuorossa talvikauden päättävä huikea Gossip Girl Manhattanin Upper East Sidea vastaavien Suomen suunnistuspiirien syövereistä:

Synkän ja myrskyisen Smålannista Billnäsiin kestävän kaamoksen aikana suunnistajien sosiaalinen elämä saattaa usein rajoittua vain oman seuran ja AV-ryhmän tuttuakin tutumpiin piireihin. Eräs keino hankkia harjoituskaudellakin uusia tuttavuuksia on avartaa kanssakäyminen SSL:n lisenssin omaavien henkilöiden ulkopuolelle, esimerkiksi iskemällä silmää lähikaupan hurmaavalle kassapojalle.

Neitien A-S ja E siviilisääty vaihtuikin yllättävissä paikoissa tapahtuneiden kohtaamisten johdosta: kuka olisi ensikädessä ajatellut, että vaikkapa autokoulun pimeäajosta voi olla muutakin hyötyä kuin pitkien valojen hallinnan oppiminen? Lounais-Suomessakin S:n tiedetään olevan erään allaslajin harrastajan kanssa tekemisissä.

Onneksi suunnistusromanssit eivät sentään täysin lakanneet puhkeamasta marras-huhtikuun välilläkään. Ikäeroskeptikkoja on tullut uhmattua erityisesti E&T:n kesken tapahtuneessa kipinöinnissä. Eräistä S&E:stä on tehty joitakin havaintoja, jotka ovat keskittyneet maamme pääkaupungin ja sen henkisen pääkaupungin alueille. Ilmassa on liikkunut villejä huhuja myös A&O:sta, mutta niitä ei ole pystytty vielä vahvistamaan. Espanjan auringon alla oli joillakin henkilöillä koko viikon ajan huoneen ja sängyn lisäksi jaossa myös yhteinen peitto, mutta asiasta on paras vaieta toistaiseksi...

Tulevana viikonloppuna nastarit vedetään taas jalkaan monen kuukauden tauon jälkeen, ja Gossip Girl tulee varmasti tuttuun tapaan kevään mittaan bongailemaan kilpailujen yhteydessä muutakin kuin vain rasteja...

You know you love me,
xo xo
Gossip Girl

My Blondest Moments:
Britanniassa järjestetään viikonloppuna G20-maiden kokous, joiden osanottajien saapumisesta näytettiin eilen pätkä kymppiuutisissa.
Sara: "Hei onks toi yks Israelin edustaja?"
Isä: "Hähää, no ei kyllä ainakaan se!!!"
Sara: "Mistä sä edes tiedät ketä mä tarkotin?"
Isä: "No mä tunnen sut aika hyvin, joten mulla on vahva veikkaus, että sä tarkotit tota, jolla on kaapu ja muslimihuivi päässä. Eli se ei todellakaan ole Israelista."
Sara: "Mistä arvasit, että mä tarkotin just sitä? Ja mistä muka tiedät varmaks, ettei toi oisi Israelista? Eiks niillä Israelin johtajalla just oo tollanen punaruudullinen rätti päässä ja Palestiinan johtajalla sininen?"
Isä: "Joo Sara ei oo... Israelin johtajat on tosiaan juutalaisia, eli niillä todennäköisesti ei ole muslimivaatteita päällä."

5 kommenttia:

ellu kirjoitti...

Mä en muuten osaa laittaa mein autoista pitkiä enää päälle, kerran on tarttenu ja sillon iskä oli vieres sanoos ja sit en enää muista mkiten niitä piti kääntää.. hehe

Sarsa kirjoitti...

sitä se teettää, jos keskittyy johonki muuhunki ku siihe valojen vaihtoon... ;)

håttis brunette poika etelästä kirjoitti...

Muistutat vaa itelles alennusmyynnit nähdes, että ne "alennetut" tuotteet on halvempia malleja, joita kaupat on tilannu massatilauksina ja alennukset on pelkkää k*setusta.

Varsinkin Stockmannilla on sellaset riistohinnat, että alennettunakin harva tuote on sellanen mitä ei muualta sais halvemmalla... Nii, ja ei ne kaupat alle katteiden myy, eli ne vetää fyffet isoilla ja kirkkailla mainoskylteillä, joihin tollaset blondit lankee ;)

Se on eri asia, jos tietää jonki tuotteen hinnan ja sitte alennusmyynneissä näkee sen saman halvempana. Usko mua, mä oon pihi.

Sarsa kirjoitti...

Heipähei, håttis brunette! ;)

Ne kyltit vaan on niin nättejä ja mulle tulee huono omatunto, jos jätän ne huomioimatta! Ja useimmiten en kuitenka osta alejen aikaan niitä aletuotteita, koska ne todellakin on - harmi kyllä - ihan sekundan näkösiäkin.

Ne uudet, "normaalihintaset" (tai jopa tavallista kalliimmat), vaatteet on aina paljon kivemman näkösiä, jollon mä tietty ostan niitä. Ja päädyn tuskaileen asiaa tänne blogiin. :/

Ehkä mua ei vaan oo luotu vastuulliseen rahankäyttöön. :D

Muotibloggari kirjoitti...

Auts, kirkkaanpunainen vyö ja pilkullinen mekko...