keskiviikko 23. heinäkuuta 2008

Mua, mää ite ja mää

Taas tää perustarina: Olin vannonu etten varmana ala ikinä pitään blogia, koska en kuitenka tasan jaksa istua koneen ääressä vaan naputtelemassa jotai juttua kauheen kauaa; ja sitä paitsi, miks mää menisin nettiin avautuun asioistani? Kyl mulla ny kavereita on joille soittaa ja juoruta, ihan turhaa hössötystä siis tälläne nettiin kirjottelu… Mutta taas tuli nähtyä, että mää vannon näitä ’ei ikinä’ –asioita vähä liianki kerkeesti. Vähän sama ku esimerkiks aina laivan buffetin jälkee: ”Mää en enää ikinä syä yhtää mitää!”, ja sit kuitenki meen heti seuraavana aamuna etuileen aamupalajonossa, ettei vaa minidonitsit lopu kesken ennenku mää oon saanu niitä.


Kui mää siis ny kuitenki päädyin kirjottaan tätä juttua? Yks syy on siinä, että mulle viime aikoina alettiin huomautteleen erityisen paljon mun KooVeen nettisivuilla ylläpitämästä harjotuspäiväkirjastani. Sinne on alkanu tuleen kuulemma turhan paljon ”epäolennaista satuilua” harjotuksen huomiosarakkeeseen. Näiden kritisoijien mukaan reenin fiilikset vois laittaa iha yksinkertasesti plussalla tai miinuksella, eikä tarvii ihan kauheeta romaania rustata siitä mite mää olin edellisenä iltana kattonu Serranoja nauhalta iltamyöhää ja minkä värine vesijuoksuvyö mulla oli.
En tiä tuleeko nää reenimerkinnät kuitenka lyheneen yhtää jatkossa, mutta ainaki mulla on ny joku toinenki paikka johon kirjotella kaikenlaista.


Toinen syy on se, että nyt on kesäloma (eli ei oo kouluhommia nii välillä on piäni tekemisenpuute), se että oon kesätöissä joka arkipäivä arkistoimassa jotai pölysiä patenttimappeja (niin siinä rupee ajatukset vähä rullaileen ja kehitteleen kaikenlaista), se että oon ihan ylipuuhakas (mulla täytyy koko ajan olla jotai tekemistä etten tunne itteeni huanoks ihmiseks tai rupee juokseen päin seiniä), ja se että lähes kaikki mun kaverit on tällä hetkellä Ruottissa, nii ei niille koko aikaa viitti soitella uusimpia juoruja vaikka kui tekis mieli (tyhmimmille tiedoks, että jos oisin ilkee ja itsekäs ihmine nii voisin iha hyvällä omatunnolla soitella niille, koska vastaanottajaha maksaa nää ylimenevät puhelu-/tekstarimaksut, jos se on siä ulkomailla oleva osapuoli muhahahahhhhaaaaaaaa).
Eli siis näiden kahen syyn seurausta on tää uus blogausharrastus.


Sitte vähän perustietoja musta.

KUTSUMANIMI: Sarsa
IKÄ: melki 18 (marraskuussa. Kohtalon ivaa olla syntyny loppuvuodesta.)
ASUINPAIKKA: Nokia. Oon asunu tääl koko ikäni, kiitos äidin ja isän, joille en ikinä anna anteeks sitä, että ne muutti tänne Tampereelta just ennen mun syntymää.
PERHE: isä, äiti, pikkuveljet Pyry 16 ja Kiri 9.
ÄIDINKIELI: tampere
HENKINEN KANSALAISUUS: ruotsi
KOULUTUS: peruskoulu Nokialla. Nyt alkaa kolmas vuosi Sammon Keskulukion urheilulinjalla Tampereella, mutta koska meen lukion neljään vuoteen ni loppu ei häämötä viä hetkeen...
HARRASTUKSET: suunnistus! Kun sekä äiti että isä on suunnistajia, ni ei meille lapsille oikeen jääny mitää muutaka vaihtoehtoo.
Lyhyt katsaus uraan:
-Seurat:
Rasti-Nokia v. 97-99
Tampereen Pyrintö v. 99-06
Koo-Vee v. 06->

-saavutukset:
2005 SM-normaali: 9.
2005 SM-pika 7.
2005 SM-viesti 4.
2006 SM-pitkä 7.

ja parhaat KLL-sijotukset
2005 KLL 5.
2005 KLL-viesti 2.

Mulla on ny ollu rasitusvamma polvessa heinäkuusta 2007 lähtien, ni en oo käytännössä päässy juoksee vuoteen. Polvi tähystettii viime pääsiäisenä, ja ny on kuntoutus päällä viäki koko ajan…


MUUT KIINNOSTUKSENKOHTEET: vieraat kielet (ruotti, saksa ja englanti). Erityisesti ruotti on tosi rakas, se vaan on maailman ihanin kieli! Oon ollu Ruottissa vaihdossaki kuukauden ajan (Karlstadissa, stipendimatka), joten ajoittain mulla on kiva riikinruottalainen korostus... ;) Rakastan ruottalaista kulttuuria ja kaikkee Ruottiin liittyvää, paitsi Ruottin jalkapallomaajoukkuetta. Sen Zlatanin ylimiälistä pärstää ei vaan voi jaksaa kattella.
Vähän tähä kieli-innostukseen liittyen yks lempipuuha on myös lukemine. Mua ei koskaan nää kotona ilman jotain kirjaa tai lehtee, suomen, ruottin, saksan tai englannin kielellä kirjotettuna, oli paikka sit sohva, sänky, ruokapöytä, vessa tai sauna.
Nii ja sit oon mukana meiän koulun oppilaskunnassa ja SSL:n Nuorten Tiimissä, koska mun miälestä on tyhmää vaa istuskella pehvallaa ja valittaa kaikesta mikä on piälessä eikä kuitenka tehä ite asian korjaamisen etee yhtää mitää.


HAAVEAMMATTI: maailman eka ja kaikkien aikojen nuorin naispaavi. Täs on matkalla piäniä haasteita (esim. uskonto ja sukupuoli ja ikä), mut ne ei oo esteitä vaan hidasteita. Toine vaihtoehto Suomen presidentti tai Ruottin kuningatar.
LEMPILEFFA: Titanic kaikkien aikojen paras. Sormusten Herra, Pirates of the Carribean, Narnia-leffat ja ylipäänsä kaikki romanttiset leffat ja komediat on kattomisen arvosia.
PAKKO KATTOO TELKKARISTA: Muumit, Serranon perhe, Täydelliset naiset, Greyn anatomia, Unelmien poikamies.
MIKÄ SOI i-PODISSANI: Cascada, Kaija Koo, Sonata Arctica, Bäkkärit, Britney, Popeda, Nightwish, Kobojsarna, Metallica, E-type, Celine Dion, Byz, The Beatles, Scorpions, Basshunter, Pate Mustajärvi, Magnus Uggla... Oikeestaan oon tosi kaikkiruokane musiikin suhtee, ainoostaan iskelmät ja uudet Idols-tähdet ei uppoo. Antti Tuisku on paras ikuisesti!
LEMPIVÄRI: tarviiko ees sanoo. Pinkki tietty.

BONUSTIETOO:
-Rakastan shoppailua, mut en koskaan osta kenkiä tai laukkuja, vaikka mulla ei niitä ookkaan paljoo. Kaupoissa mua ei pysäytä mikään!
-Omistan moniamonia pinkkejä vaatteita.
-Itken melki kaikkien leffojen lopussa. Tää on varmaan peruja siitä, että pienenä rupesin aina itkeen kun tuli Muumien loppumusiikki. Tottakai se oli surullista, koska Muumit oli aina päivän kohokohta.
-Mun huone ei oo pelkästään pinkki. Siel on myös vaaleenpunasen eri sävyjä.
-Mulla on nauhalla molemmat Blondin kosto –leffat. En tajua miks niitä aina väheksytään, koska ne on oikeesti hyviä. Pinkkipukunen Elle näyttää snobeille tärkeilijälakimiehille närhen munat!
-Mulle on tehty rasvaimu (no polvilumpion alle, mut hei silti! Hiukka leijun sil aina!)
-Mulle nauretaan aika usein, koska oon kuulemma ajoittain vähän blondi. Tuun paneutuun tähän blondiaiheeseen tarkemmin jatkossa, mutta mun mielestä tää nauramine on vaan kiva asia. Nauru pidentää kuulemma ikää, joten must tulee varmaa joskus viä tosi vanha, koska oon aina itteni seurassa eli paikalla, kun tapahtuu jotain blondimaista.
-Seuraan futista fanaattisesti. Siis ei mitää Veikkaus-liigaa, vaan Mestareiden liigaa, Valioliigaa, La Ligaa, Serie A:ta, vaihtelevasti Bundesliigaa ja tietty arvokisaturnauksia. Lempparimaajoukkueet on Saksa ja Espanja. Kävi siis hyvä säkä tän vuoden EM-finaalia aatellen!
-Rakastan kaurapuuroo. Piänenä mä suostuin syömää vaan siivilöityä kaurapuuroo ilman mitää lisukkeita. Nykyään se menee ihan ilman siivilääki.

Tässä kaikki tällä erää, vi syns! :)

2 kommenttia:

Mintan kirjoitti...

Ihana asenne sulla elämään, ainakin kirjottamass perusteella :)

Anonyymi kirjoitti...

mä ku luulin muute et civilstånd on desperat tai dejtar flera! mut olit taas vaihtanu, hitsin petturi! : D